4 Powody, dla których twój salon traci pieniądze
Każdy biznes przechodzi przez kilka etapów. Nawet jeśli mamy już wystarczająco dużo planów, musimy zawsze być świadomi dynamiki rynku i tego, jak mogą one wpływać na naszą firmę, a tym samym na nasze przychody. Żaden biznes nie jest wolny od wielkiego strachu o swoich partnerów czy właścicieli: utraty pieniędzy. W szczególności, salony piękności są rodzajem biznesu, który obejmuje wiele obszarów, oprócz oferowania rodzaju niezwykle intymnej obsługi, która musi być szczególnie ostrożny z osobistą uwagą, doświadczeniem i jakością. Ogólnie rzecz biorąc, niektóre z głównych problemów, które pojawiają się w przypadku każdej firmy, to utrata klientów, spadek sprzedaży netto i/lub słaba kontrola między kosztami i przychodami. Jest to jednak część procesu i zawsze musimy być czujni, aby strategicznie reagować na te okoliczności. Jeśli uważasz, że Twój salon traci pieniądze lub przepływy pieniężne nie zachowują się tak, jak powinny, może to wynikać z jednej z następujących przyczyn: 1. Ponadto, czy myślałeś o nich w konkretny i wymierny sposób? Czy śledzisz wyniki oparte na tych celach? Pamiętaj, że aby każda firma mogła działać, musisz wiedzieć, dokąd się udać i mieć jasny cel i pewne cele rozwoju; z tego powodu okresowe przeglądy misji, wizji, celów i przemyślenia strategii rozwoju są niezbędne, aby poradzić sobie z ewentualnymi wahaniami na rynku i innymi zmiennymi. Niestandardowe oprogramowanie może pozwolić Twojemu salonowi na śledzenie najważniejszych wskaźników KPI w raportach z zarządzania firmą. W ten sposób będziesz miał pewność, że będziesz się do nich stosować bez żadnych niedogodności. 2. masz niewielką kontrolę i monitoring swoich dochodów, wydatków i zapasów Każda firma ma wydatki, tak, ale pamiętaj, że twoje wydatki nie mogą przekraczać twoich dochodów. Salony piękności, w szczególności, mają znaczne wydatki na produkty pokrywające ich usługi (lakier do paznokci, farba do włosów, szampon, odżywka, kremy i inne), więc poziom uwagi musi być jeszcze wyższy. Jednym ze sposobów na rozwiązanie tego problemu jest przede wszystkim staranna kontrola zapasów za pomocą oprogramowania, dzięki któremu można mieć nie tylko widoczność całego zapasu, ale także kiedy go uzupełnić, aby lepiej nim zarządzać. Ponadto, posiadanie scentralizowanej platformy, na której można przeglądać wszystkie swoje płatności pod koniec miesiąca, pozwoli Ci na uzyskanie bardziej kompleksowego obrazu tego, ile naprawdę możesz przeznaczyć na swoje koszty stałe i zmienne, dostosowane do Twoich celów. 3. zaniedbujesz swoich klientów i odbiorców docelowych. Częstym problemem, który powoduje utratę dochodów w przedsiębiorstwie, jest oczywiście utrata klientów. Aby to zrobić, poświęć chwilę i zadaj sobie pytanie: Czy dobrze znasz swoich klientów? Czy gwarantujesz im najlepszą obsługę? Czy naprawdę wiesz, jak zorganizowana jest twoja społeczność, co oni preferują? Czy uwzględniłeś nowe trendy? Czy zmieniły się ich wzorce konsumpcji? Czy rozważasz strategię, która pomoże im zachować lojalność? Te pytania mogą sprawić, że obraz będzie wyraźniejszy. Jeśli tracisz klientów, istnieją sposoby na ich monitorowanie i zmianę: oprogramowanie dostosowane do funkcjonowania Twojego salonu pozwoli Ci nie tylko na otrzymywanie miesięcznych raportów dotyczących np. liczby umówionych i odwołanych spotkań, ale także na prowadzenie scentralizowanego rejestru ich danych w celu opracowania strategii monitorowania i lojalności. Podobnie, fakt, że Twoi klienci czują się komfortowo podczas umówienia się na wizytę w Twoim salonie i mogą znaleźć udogodnienia płatnicze na tej samej platformie, bez wątpienia pomoże im uzyskać najlepsze możliwe doświadczenie w zakresie obsługi. Oczywiście, nie zapomnij zaoferować wysokiej jakości usług. 4. nie posiadasz planu marketingowego Zgodnie z poprzednim punktem, konieczne jest opracowanie planu marketingowego, który pozwoli Ci na zbudowanie lojalności Twoich obecnych klientów i rozszerzenie Twojej społeczności. Dzięki temu samemu spersonalizowanemu oprogramowaniu, polegaj na jego funkcjonalności, aby scentralizować informacje o Twoich klientach i wysyłaj częste ankiety satysfakcji, aby poznać wyniki Twojej oferty wartości lub wysyłaj masowe kampanie marketingowe dostosowane do Twoich celów. Krótko mówiąc, przyczyny, dla których możesz stracić pieniądze w swoim salonie piękności, mogą być różne. Ważne jest jednak, aby określić, na czym polega utrata dochodów i rozwiązać ją w sposób strategiczny, korzystając z narzędzi technologicznych, które ułatwiają monitorowanie codziennych działań i pomagają w przeniesieniu firmy w miejsce, w którym chce się ona znaleźć na rynku.
VW dzisiejszym artykule dokładnie przeanalizujemy temat wyboru foteli fryzjerskich, który jest kluczowy dla każdego salonu fryzjerskiego w Polsce. Branża ta rozwija się dynamicznie, co wymaga od właścicieli salonów odpowiedniego wyboru sprzętu, w tym przede wszystkim foteli fryzjerskich...
Jak zostać wszechstronną kosmetyczką?
V Strona główna Blog AgendaPro Estetyka Jak zostać integralnym estetą? Kosmetyczki integralne to profesjonalistki, które wykonują wszelkiego rodzaju zabiegi upiększające, takie jak m.in. depilacja, zabiegi na oczy...
V Strona główna Blog AgendaPro Porady marketingowe, dzięki którym wypromujesz swój biznes ... Aby mieć udany salon kosmetyczny, nie wystarczy oferować wysokiej jakości usług i mieć najlepszych specjalistów w...