5 marca 2023 Udostępnij

5 sposobów na budowanie lojalności pacjentów za pomocą email marketingu

  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro
  3. 5 sposobów na budowanie lojalności pacjentów za pomocą e-maili ...

Czy chcesz mieć długotrwałe relacje ze swoimi pacjentami, czy chcesz zwiększyć swoje przychody? Jeśli odpowiedź na te pytania jest twierdząca, powinieneś wiedzieć, że kluczem jest "lojalność pacjentów".

Lojalność to zjawisko, które występuje, gdy pewna grupa odbiorców pozostaje wierna zakupowi produktu lub usługi Twojej marki. W przypadku centrów medycznych, pacjenci, którzy zawsze proszą o nowe wizyty, są lojalnymi klientami. Lojalność nie jest łatwa do osiągnięcia, ale z pewnością jest łatwiejsza niż generowanie nowych klientów. Gdy zbudujesz lojalność pacjentów, Twoje przychody będą systematycznie rosły.

Dlaczego ważne jest budowanie lojalności pacjentów?

  1. Jest to bardziej opłacalne niż pozyskiwanie nowych pacjentów. Pozyskanie nowego klienta kosztuje 5 do 10 razy więcej niż sprzedaż produktów lub usług istniejącemu klientowi.
  2. Lojalni klienci wydają 67% więcej niż nowi klienci. Dzieje się tak dlatego, że znają już Ciebie i jakość tego, co oferujesz.
  3. Zadowolony klient będzie doskonałym kanałem promocji i reklamy. Word of mouth jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na pozyskanie nowych klientów.

Email marketing

Email marketing jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych dla firm. Według badań przeprowadzonych przez ExactTarget, 77% konsumentów woli otrzymywać komunikację marketingową za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Email marketing to także sposób na wzmocnienie relacji z pacjentami poprzez oferty specjalne lub interesujące ich treści oraz utrzymanie Twoich usług na pierwszym miejscu.

Najlepsze praktyki dla kampanii lojalnościowej z wykorzystaniem poczty elektronicznej

Oto 5 najlepszych taktyk, które zapewnią, że Twoje wiadomości nie tylko zaangażują czytelników newslettera, ale zainspirują ich do podjęcia działań.

  • Zidentyfikuj się: Twoja kampania e-mailowa zakończy się niepowodzeniem, jeśli nie poinformujesz odbiorcy, kim jesteś i dlaczego się z nim kontaktujesz. Jeśli klient Cię nie rozpozna, nie otworzy Twojego newslettera, niezależnie od oferty. Większość programów do zarządzania pocztą elektroniczną pozwala na dodanie odrobiny tekstu na górze, aby spersonalizować e-maile "Otrzymujesz to, ponieważ...". Wykorzystaj ten tekst, ponieważ większość ludzi zapomina, na co się zapisała i możesz skończyć ze skargami na spam.
  • Bądź krótki i zwięzłyZwięzły temat, a następnie krótkie zdania oznajmujące powinny skłonić Twoich czytelników do otwarcia maila, a tekst powinien wywołać pożądany efekt. Nic dziwnego, w zeszłym roku firma "Mailer" odkryła, że krótkie linie tematyczne (4-15 znaków) miały najwyższy średni wskaźnik otwarcia (15,8%).
  • Bądź wiarygodny: Prostym sposobem na osiągnięcie tego celu jest umieszczenie w swoim formularzu zapisu dokładnie tego, czego subskrybent może się spodziewać oraz częstotliwości otrzymywania newslettera. Regularna komunikacja umocni więź (zakładając, że konsekwentnie dostarczasz treści). Zadbaj o to, aby Twoje wiadomości miały charakter edukacyjny, były istotne i aktualne, zgodnie z zasadą 80/20. 80% wartościowej treści i 20% promocji lub reklamy. Dodatkowo musisz zapewnić łatwy sposób na wypisanie się z listy, aby utrzymać aktywną i zaangażowaną listę subskrybentów.
  • Segmentuj swoją listę: musisz rozdzielić potencjalnych klientów od swoich obecnych pacjentów na różne listy, aby wysyłać im informacje, których każda z tych grup odbiorców potrzebuje. Wykorzystaj okazję, aby dać zachęty tym, którzy są Twoimi pacjentami od dłuższego czasu.
  • Stwórz jasne wezwanie do działania: Niezależnie od tego, czy jest to prosta prośba o przeczytanie wpisu na blogu, obejrzenie demonstracji wideo czy udostępnienie na mediach społecznościowych, poproś o działanie, którego oczekujesz w prosty i jasny sposób.

Jeśli uznałeś ten artykuł za przydatny, podziel się nim ze znajomymi poprzez swoje sieci społecznościowe lub zostaw nam komentarz na blogu.

Karolina Gradowicz

Redakcja mazur.elk.pl