17 listopada 2022 Udostępnij

Jak zamienić rozmowy z klientami w nową sprzedaż?

  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro
  3. Jak zmienić rozmowy ...

Każdy dzień w salonie kosmetycznym jest pełen rozmów między stylistami a Twoimi klientami. Kluczy do zwiększenia przychodów salonu kosmetycznego lub spa może być wiele, ale jak je wykorzystać, aby przekształcić je w nową sprzedaż? W kolejnych akapitach opowiemy.

Jak zwiększyć sprzedaż salonu to wyzwanie, z którym jako właściciele lub zarządzający centrum estetycznym lub spa musimy się zawsze zmierzyć. O strategiach zwiększania przychodów mówiliśmy już przy innych okazjach, ale tym razem odniesiemy się do rozmów z Twoimi klientami jako konkretnej możliwości zwiększenia zysków. Są to możliwości biznesowe, które często przegapiamy, ponieważ nie jesteśmy ich świadomi lub po prostu nie jesteśmy na nie przygotowani. Jednak dzięki poniższym wskazówkom będziesz mógł wykorzystać te codzienne przypadki, aby wspomóc przepływ gotówki w swojej firmie:

Wiedzieć, co się oferuje

Przyjrzyjmy się codziennej sytuacji: klientka przychodzi do Twojego salonu i podczas zabiegów prowadzonych przez jednego ze stylistów zaczyna opowiadać, że jej włosy zawsze wysychają w ciągu kilku tygodni od farbowania. W tym prostym scenariuszu kryje się doskonała okazja do zwiększenia sprzedaży salonu, ponieważ, jeśli znasz swoje produkty, możesz zaoferować jej ten tonik specjalnie stworzony do rewitalizacji włosów po koloryzacji. I co za zbieg okoliczności, macie go na stanie!

Świadomość tego, co masz do zaoferowania, pozwoli Ci odpowiedzieć na wątpliwości Twoich klientów oraz na cross-sell, czyli sytuację, gdy osoba idzie po określony produkt lub usługę, a kończy ją kupując wraz z czymś dodatkowym. Dzieje się tak pod warunkiem, że wiesz co i kiedy oferować.

Poświęć czas na słuchanie swoich klientów.

Bardzo często zdarza się, że ludzie przychodzą do salonu lub spa i po prostu czekają na swoją kolej, podczas gdy czytają coś, sprawdzają swój telefon lub słuchają muzyki. Jako menedżer lub właściciel jest to idealny moment, aby poświęcić kilka minut swoim klientom i zainicjować krótką rozmowę, z której można wyciągnąć cenne informacje.

Wiedza o tym, jak radzą sobie z nowym produktem, który kupili lub jak się czują po ostatnim zabiegu na włosy, może być kluczem do tworzenia nowych sprzedaży. Wiemy, że często nie jest to możliwe ze względu na obciążenie pracą lub duże zapotrzebowanie, ale rób to, kiedy tylko możesz. Nie wiesz, ile możliwości kryje się w trzy- czy pięciominutowej rozmowie.

Oprzyj się na systemie kartotek klientów.

Wiele razy nie możesz zamknąć możliwości sprzedaży, ponieważ jesteś zajęty innymi rzeczami lub po prostu nie masz tego, co trzeba w tym czasie. Z codziennej rozmowy z klientami możesz jednak zauważyć, że istnieją potrzeby, które mógłbyś zaspokoić, zwiększając tym samym przychody salonu.

W takich scenariuszach ewidencja klientów online jest doskonałym rozwiązaniem, aby zidentyfikować wymagania każdego klienta. Wraz z prowadzeniem historii produktów i usług zakupionych przez każdą osobę, możesz dodawać notatki dotyczące potrzeb, które - Ty lub Twoi styliści - wykrywacie w codziennych rozmowach. Dzięki temu zawsze będziesz miał nowe możliwości sprzedaży, wykorzystując te przypadki, które tak naturalnie przychodzą do Twojego salonu lub spa.

Rozmowy z klientami mogą w prosty sposób zwiększyć sprzedaż salonu. Kluczem jest słuchanie i wykrywanie możliwości, które dzień po dniu przejawiają się między twoimi odbiorcami a pracownikami.

Karolina Gradowicz

Redakcja mazur.elk.pl