4 lipca 2022 Udostępnij

3 wskazówki, jak wykorzystać Instagram w swoim centrum medycznym

  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro Health
  3. 3 wskazówki, jak wykorzystać Instagram w swoim ...

Kiedy zdecydujesz, że chcesz promować swoje centrum medyczne, świetną opcją jest zrobienie tego za pośrednictwem sieci społecznościowych, a Instagram jest dobrą alternatywą dla tego typu biznesu, ponieważ ułatwia interakcję z followersami, wśród których z pewnością znajdą się potencjalni klienci.

Z 60 milionami zarejestrowanych użytkowników w Ameryce Łacińskiej (dane Latamclick) instagram oferuje firmom wyjątkową możliwość interakcji z odbiorcami.

Niezależnie od tego, czy jesteś przedsiębiorcą, czy od jakiegoś czasu działasz w branży zdrowotnej, instagram jest siecią, którą powinieneś wykorzystać do promocji swojej marki.

Oto trzy wskazówki, które pomogą Ci przenieść instagram Twojego centrum medycznego na wyższy poziom.

1. Jak stworzyć profil biznesowy dla centrum medycznego na Instagramie?

Zakładając konto instagramowe z nazwą swojego centrum medycznego należy upewnić się, że jest to konto biznesowe. Dlaczego ten krok jest ważny? Biznesowe konto na Instagramie ma szereg zalet, których nie oferuje profil osobisty. Jedną z nich jest to, że na koncie biznesowym masz dostęp do statystyk, dzięki którym dowiesz się skąd są Twoi followersi, jakie posty lubią najbardziej, o której godzinie się łączą, w jakim są wieku, czy masz więcej followersów płci męskiej czy żeńskiej, ile razy oglądają wideo, a dzięki tym informacjom możesz podjąć działania, które sprawią, że Twoje instagramowe konto będzie szybko rosło.

2. Zaangażowanie w Twoje posty na Instagramie

Jednym z największych wyzwań dla początkujących firm jest brak budżetu na zatrudnienie agencji cyfrowej lub community managera do zarządzania ich mediami społecznościowymi. Z reguły przy rozpoczynaniu działalności jeden z pracowników zajmuje się "zarządzaniem Facebookiem" lub Instagramem, a konieczność wypełniania codziennych zadań powoduje, że brakuje mu czasu, który mógłby poświęcić na interakcję z odbiorcami. Jeśli jednak chcesz odnieść sukces na tym portalu społecznościowym, musisz upewnić się, że osoba wyznaczona do zarządzania Instagramem spędza codziennie 10 minut na interakcji z odbiorcami. To małe zadanie zrobi ogromną różnicę w tym, jak dobrze radzisz sobie z kontem na Instagramie i ogólnie w mediach społecznościowych. Kiedy zaczniesz konwersować z followersami, którzy polubili Twoje posty, skomentowali Twoje zdjęcia lub którzy niedawno zaczęli Cię śledzić, zauważysz, że Twoje konto zaczyna nabierać rozpędu.

3. Zrób kalendarz postów

Jeśli poświęcisz czas na stworzenie harmonogramu postów w mediach społecznościowych i przygotujesz potrzebne treści z wyprzedzeniem, sprawisz, że Twój Instagram nie będzie chodził całymi dniami bez żadnych postów, aby zaangażować swoich odbiorców. Jeśli zostawisz posty na Instagramie na czas, kiedy będziesz miał czas, to codzienna ruchliwość prawdopodobnie nie pozwoli Ci na wypełnienie tego zadania. Dodatkowo ważne jest, aby zainwestować w narzędzie lub aplikację, która pozwoli Ci wstępnie zaplanować posty, które będziesz publikować na swoim instagramie, na rynku jest kilka takich, które za kilka dolarów miesięcznie pozwalają Ci zaplanować treści na cały miesiąc, a następnie narzędzie zajmuje się publikowaniem ich za Ciebie o wybranej przez Ciebie godzinie i dniu tygodnia.

Podsumowując, jeśli od początku ustawisz swoje konto instagramowe jako konto biznesowe, aby uzyskać statystyki, które pozwolą Ci lepiej zrozumieć potrzeby Twoich odbiorców, regularnie publikować treści i wchodzić w interakcje ze wszystkimi osobami, które wykazują reakcję na Twoje treści, czy to poprzez polubienie, czy też skomentowanie Twoich zdjęć lub historii, możesz w krótkim czasie uzyskać wyniki widoczności, których pragniesz dla swojej marki.

Nie zapomnij również, aby za pośrednictwem tej sieci społecznościowej odzwierciedlić osobowość i wartości Twojego centrum medycznego, tak aby Twoje konto wyróżniało się na tle konkurencji.

Jeśli to co przeczytałeś do tej pory okazało się przydatne, podziel się tym ze swoimi znajomymi poprzez swoje sieci społecznościowe i zostaw nam komentarz, aby dać nam znać jak używasz instagrama dla swojego biznesu.

Karolina Gradowicz

Redakcja mazur.elk.pl