4 października 2022 Udostępnij

Komunikaty reklamowe: jak i dlaczego je stosować

  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro Estetyka
  3. Przekazy reklamowe: jak i dlaczego ...

Kiedy masz firmę, jest wiele rzeczy, których musisz pilnować, aby mieć pewność, że osiągniesz wszystkie cele, które sobie wyznaczyłeś. Aby je osiągnąć, w każdym z obszarów trzeba przestrzegać pewnych procesów.

W przypadku celów komunikacyjnych lub tych, które mają związek z komunikacją naszej marki i planem marketingowym w ogóle, musimy oceniać komunikaty reklamowe jako mechanizm osiągania tych oczekiwań, które mamy wobec naszego lokalu.

Przekazy reklamowe to narzędzia wykorzystywane do rozsławiania produktu lub usługi, w ogólnym zarysie mają za zadanie dotrzeć do jak największej liczby osób. Mają one różne formaty, ponieważ zarówno utwór audiowizualny w telewizji, jak i obrazy na portalach społecznościowych mogą być przekazami reklamowymi.

W przypadku estetyki przekaz reklamowy jest kluczowym elementem do osiągnięcia doskonałego wyniku na rynku. Jak powszechnie wiadomo, zróżnicowanie jest w naszych czasach kluczowe. Niezależnie od tego, czy zdecydujemy się na tradycyjną czy cyfrową emisję przekazu reklamowego, ważne jest, aby przy jego określaniu i pisaniu wziąć pod uwagę kilka aspektów. Oto kilka dodatkowych szczegółów i jak możesz je zastosować w swojej estetyce:

Jak rozpowszechniać komunikaty reklamowe?

Pierwszym krokiem do rozpoczęcia rozpowszechniania komunikatów reklamowych jest określenie grupy docelowej, po czym będziesz mógł ustalić idealny target swoich komunikatów.

Aby wybrać swoich odbiorców powinieneś przeanalizować osoby, które chcesz poinformować. Czy są to Twoi klienci? Czy znają Twoje produkty? Czy próbowali już Twoich usług? Te i inne szczegółowe pytania mogą pomóc Ci określić rodzaj wiadomości, którą powinieneś dostarczyć.

Cele przekazów reklamowych

Tradycyjnie cele reklamowe dzieli się na trzy grupy. Poniżej wyjaśnimy ich funkcję oraz docelową grupę odbiorców dla każdego z nich.

  • Informacyjne: Te wiadomości są bardzo atrakcyjne dla osób, które nie znają Twojej firmy. Opowiadają o usłudze lub produkcie, podkreślając jego zalety. Jest to idealna alternatywa dla firm, które dopiero rozpoczynają działalność. Przykładem tego typu komunikatu jest: "Dzięki olejkowi arganowemu i podwójnemu nawilżeniu, nasza odżywka jest najlepszą alternatywą dla suchych i matowych włosów".


  • Perswazja: Komunikaty perswazyjne mają na celu wywołanie działania u klientów. Niezależnie od tego, czy chodzi o zmotywowanie ich do zakupu, do subskrypcji usługi czy do wypróbowania nowego produktu. Obejmuje to komunikaty promocyjne i jest odpowiednie dla odbiorców zorientowanych na cenę lub tych, którzy mieli już doświadczenia z Twoją marką. Przykładem zastosowania tego w praktyce jest hasło: "Poczucie piękna nigdy nie było łatwiejsze, dzięki ____ osobista satysfakcja jest bliżej niż kiedykolwiek".

  • Pamiętaj: Ten cel kojarzy się z lojalnymi klientami i tymi, którzy już wypróbowali Twoje usługi. Służy tym firmom, które są na rynku od jakiegoś czasu i chcą przypomnieć swoim użytkownikom, że są obecne i nadal są najlepszą opcją w swojej branży. Komunikaty te mają na celu podkreślenie Twojej unikalnej wartości w porównaniu z konkurencją. Jednym ze sposobów przekazywania tego typu wiadomości są obrazy produktu lub usługi, które przekazują wartości własne marki.

To będzie zależało od produktu, etapu, na którym znajduje się Twoja firma i ostatecznie od odbiorców, jak zdecydujesz się komunikować. Zawsze jednak przy tworzeniu utworów powinien być jasno określony cel przekazu reklamowego. Metodą prób i błędów można poznać gusta swoich klientów i to, jak różne formaty sprawdzają się w danym segmencie.

W każdym razie jasne jest, że komunikacja jest aspektem, o którym nie można zapominać przy tworzeniu planów dotyczących przyszłego biznesu , zwłaszcza w przypadku firm kosmetycznych, biorąc pod uwagę dużą liczbę konkurentów na rynku i potrzebę zróżnicowania.

Artykuły powiązane

1. Przykładowe broszury: różne modele i style

2. co mogę zrobić w swojej firmie, aby przyciągnąć klientów?

Karol Wajda

Redakcja mazur.elk.pl